torsdag 9 juli 2009

Vattenlösligt...

I morse tog jag sovmorgon. När jag kom upp i vardagsrummet stod där två hinkar på ett badlakan och samlade upp fukt, eller ska jag säga vatten, som droppade ner från taket. På frågan varför det droppade, fick jag först svaret att "nu har det ju nästan slutat!" Panelen som togs ner under gårdagen, fungerade som en viss fuktspärr....

Vi renoverar huset denna vecka och hade inte räknat med regn. Men har man bara denna vecka på sig till sånt här så är det bara att jobba på. De som snickrar på taket, dvs min oäkta hälft och min pappa,har varit lika aktiva trots regn och resultatet blir lysande.

Men vi som står på markplan och servar med bland annat färdigmålat virke, har inte varit lika produktiva. Ett litet tips är att om du måste stå ute och måla, använd inte vattenlöslig färg. Presenningen som fungerat som sol- och regnskydd var ju tvungen att användas till att bota takdroppet i vardagsrummet.

Men imorgon kan inte lite regn stoppa markpersonalen heller. Ny, större presenning har införskaffats och monterats upp, så nu kan vi måla med vattenlöslig färg också.

2 kommentarer:

  1. hmm, det blir något märkligt när jag försöker kommentera hos dig, här gick det bra, men jag har försökt flera ggr, så om det duyker upp något märkligt så är det från mig! och således inget att bry sig om!

    SvaraRadera
  2. Regn sätter stopp för en massa aktiviteter såsom golf meddelar infoufot

    SvaraRadera