tisdag 14 juli 2009

Jag går och fiskar..


...och får en tyst minut.

Så sjunger Per Gessle i en av sina sånger från modern tid.

Vi har varit och fiskat ikväll. Det var en kanonfin kväll. Vi satt på bryggan med solen i ryggen och nästan spegelblankt vatten framför oss. Men tyst var det inte.

Per G hade nog inte sin lille entusiastiske son med sig, men det hade jag. Och jag måste säga att han förgyller fisketuren med sitt prat, och sina filosofiska diskussioner.Tänk vad många spännande tankar som ryms i en 4-årings lilla huvud...

Vi hade tagit med lite festis och popcorn, och det var minst lika intressant att sysselsätta sig med som metspöt. Och inte gjorde det något att popcornen hamnade i vattnet. Det tycker fiskarna säkert om, trodde sonen.

Och det gjorde de nog, för vi fick inget napp alls. Men vad gör väl det! Kvällen avslutades med ett hopp från bryggan, endast iklädd flytväst. Ja, inte jag då men min lille friskus till son hoppade i och trodde nog det var varmare än vad det var. Han var snabbt uppe igen och ville inte hoppa i en gång till...

2 kommentarer:

  1. 4 åringarna är den bästa åldern, dom säger så oerhört fantastiska saker då, de har inte lärt sig vad man säger eller inte, jag har en uppsjö av underbara minnen från mina barns 4 års ålder, NJUT!

    SvaraRadera