måndag 1 juni 2009

Tillfällig förvirring...eller nå't...


Idag har jag cyklat till jobbet, och det var riktigt skönt, och jag ska cykla imorgon också...ifall det inte regnar.....eller blåser för mycket åt fel håll....eller att det är uppförsbacke för långa sträckor....eller om jag försover mig...eller...


Känns det igen?


Så här gör jag med det mesta som är bra för mig!


Hittar på en massa ursäkter till att inte ens börja för det finns så många hinder på vägen. Ellers så gör jag som idag, för det kan väl räknas som en början, och så hittar jag på en mängd ursäkter för att jag ska slippa imorgon om inte andan faller på...


Varför gör jag så? Det är ju ändå både roligt och skönt att cykla!


Jag beundrar dem som är åt andra hållet...iallafall när det gäller motionsbiten...som bestämmer sig för att de ska motionera och att inget får komma ivägen, för att den dagliga motionen är det viktigaste.....


Så om det är någon som har ett tips som inte innefattar beslutsamhet och motivation, för det är en dagsfärsk vara, så hör av er till mig...

2 kommentarer:

  1. känner igen det alltför väl, inte för att jag någonsin cyklat till jobbet eftersom alla hinder du räknade upp alltid händer!

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja det gör ju det. Idag regnade det...;)

    SvaraRadera