söndag 28 juni 2009

Tänk vad bra jag har det!

Jag har sedan många år haft mina stora barn boende hos mig enbart på halvtid. Sån där modern mamma ni vet. Men även om de bott hos mig enbart på halvtid, har jag ju varit mamma på heltid och ibland har längtan efter dem varit större än annars.

Vi har alltid pratat en massa, mina barn och jag, och försökt sätta ord på tankar och funderingar. Längtan, även om den ibland har gjort ont, har vi sagt är något positivt. Vilken tur vi har - Tänk de som inte har någon att längta efter!

Nu för tiden är jag ännu mer mamma i tiden och har fått en liten sladdis i ett nytt förhållande. Han är 4 år nu.

Idag är min födelsedag! Vilken lycka det är att bli väckt av sin familj, stora och små indvider, men blommor, paket, hemgjorda presentkort och teckningar. Vilken otrolig tur jag har som har dessa unika och så speciella personer i min närhet. Tänk de som inte ens blir ihågkomna på sin födelsedag, eller någon annan dag på året heller för den delen.

Den bästa present jag kan få är ju att de finns där och gör det där lilla extra för min skull! Idag har jag fått mycket av det där lilla extra, den där omtanken med vad just jag uppskattar allra mest. Och det jag uppskattar allra mest är helt gratis...:)

1 kommentar:

  1. ja barnens grattning och deras omtanke och presenter smäller högre än allat annat man kan köpa för pengar. Barnen är livet.

    SvaraRadera