lördag 27 juni 2009

Badskratt!

Jag är uppväxt vid havet och det har tagit en viss tid att vänja sig vid Mälaren. Det luktar fortfarande inte tång, vågorna låter inte på samma sätt och beter sig inte på samma sätt i Mälaren som in havet. Men när solen lyser så ljuvligt som idag, då beger jag mig gärna ner till "min" Mälarpärla.

Solen sken från klarblå himmel idag och det var riktigt varmt. Det gick inte att sitta i solen allt för länge innan man ville ta sig ett svalkande dopp. Det vill säga om man inte är som min oäkta hälft som tycker att luft- och vattentemperatur bör vara mer jämnbördiga innan han doppar sig.

Sonen, som låg i blöt hela tiden, tyckte att hans pappa betedde sig lite märkligt.

"Mamma, varför badar inte min pappa?"
"För att han är en badkruka!"
"*fniss* Min pappa är en blomkruka!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar