lördag 12 september 2009

Fynd!

Jag älskar att gå på loppis, och jag gör oftast en hel del fynd. Så även idag. Jag kom hem med lite böcker till Mini, pussel och spel....och en fritös. Ja jag vet, det är inte nyttigt, det luktar olja i hela huset när man använder den och den tar upp plats i skåpen. Men den stod bara där och liksom viskade till mig att om jag tog med den hem så kunde jag få uppleva lite nostalgi. Jag har ju bott i Belgien och där är snabbmat = "Frituur". I en Frituur kan man köpa pommesfrite, krocketter, korvar, köttbullar, hamburgare etc, och allt är friterat! Till dessa delikatesser äter man majonäs.Så ikväll har jag använt min fritös. Det var väl ok, men inte smakade det som i en "Frittuur". Om jag tröttnar kan jag alltid fråga sonen om han vill ärva den i förtid....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar