torsdag 17 september 2009

111 i elvan

Igår var det dags att fortsätta min turné som distriktsordförande i Ladies circle distrikt 11, och jag besökte LC 111 i Arboga. Vilket gäng!

Det var lite pirrigt innan måste jag erkänna. LC111 är liksom min egen klubb en mycket aktiv klubb. De har två fd distriktsordföranden och en fd rikssekreterare. Vad kan jag tillföra en sådan klubb tänkte jag?

Men sen kom jag på; min uppgift blir väl kanske att kolla vad mina föregångare har tillfört sin egen klubb. Jag tog med mig en frågesport som handlade om LC. Frågorna, och så småningom även svaren gav bra underlag för information till de nya gäster som besökte klubben för kvällen.

Mina föregångare hade gjort sin läxa och jag fick anledning att ha en liten prisutdelning.

Middagens intogs hemma hos Caroline i hennes stora och fina hus. God mat och dryck i trevligt sällskap. Kan man ha en bättre onsdagskväll?

Kvällen avslutades med bilder och berättelser från LCI konferensen i Indien. jag säger bara WOW!

Tack LC111 Arboga för en fantastisk trevlig kväll i sann "Friendship & Service". Jag kände mig så väl emottagen!

2 kommentarer:

  1. Hur går det med kloningen?
    Var det originalet eller kopian i Arboga?

    SvaraRadera
  2. ;) Vetenskapen behöver jobba mer effektivt med den frågan...

    SvaraRadera