söndag 6 september 2009

Bussen gick ifrån mig...

...ringde dottern från andra sidan landet och sa. Nästa buss går inte förrän kl. 6 imorgon bitti. Vad ska jag göra?

Busschauffören på bussen jag sitter på nu, har sagt att han kan skjutsa mig med sin bil, och att jag kan lita på honom.

Sånt dilemma hamnade jag i ikväll när dottern efter en helg hemma skulle tillbaka till sin studieort.

Men handlinginriktad som jag blir i akuta situationer ringer jag ett hotell. Billigaste enkelrumet för 6 timmars sömn skulle kosta 900 kr.

Taxi skulle kosta 1000 kr.

Sova på stationen var inget alternativ, och att sitta i en bil med en karl vi inte känner någon av oss, är heller inget alternativ.

Så 1000 kr fattigare för en sträcka på ca 6 mil...jag ska nog byta yrke! Taxichaufförer måste vara rika....

2 kommentarer:

  1. Sv: Var skulle vi ha setts i maj?

    SvaraRadera
  2. Anna: I Varberg! Riksmöte med LC ägde rum där. Vi var 1200 pers på plats ;) Var du i stan kan du inte undgått oss ;)

    SvaraRadera