lördag 6 februari 2010

Grisen i säcken...

Jag har köpt ett nytt PS2 spel till sonen, på Tradera. Glömde fråga säljaren om spelet var på svenska...eller rättare sagt, utgick från att spelet var på svenska eftersom inget annat angavs. Men det var enbart på engelska.

Besviken var jag allt men tänkte att Mini ändå skulle få testa. Jag får väl sitta bredvid och översätta första gången tänkte jag. Men inte då...Mini klarar det galant och sitter nu och pratar engelska. Menyerna är färglagda med samma färgkoder som det svenska varianten, vilket gör att han kan manövrera väldigt med medvetet och korrekt.

Hoppas denna inställning till nya saker håller i sig och att han alltid kommer att våga lita på sin egen förmåga att klara ALLT!

4 kommentarer:

  1. tandtrollet lost in bloggspace6 februari 2010 kl. 18:02

    Kul att det blev rätt fastän det blev fel :) Vad gäller Minis inställning så håller jag också tummarna för att den snarare utvecklas än invecklas i samband med utbildningsinsatsen han snart ska utsättas för. Med dig som mor klarar han sig med stor sannolikhet finfint!

    SvaraRadera
  2. Tackar och bockar ;) Hoppas din identitet som tandtroll snart får anledning att omvärderas.:)

    SvaraRadera
  3. Förlåt det ska vara parmesan som du river själv och sedan torkade jag ur pannan efter varje för det blir ju lite vätska i pannan och då flyter dom ut för mycket.Kram och hoppas det smakade bra.

    SvaraRadera
  4. Barnen klarar oftast mer än man tror :)

    Kram

    SvaraRadera