fredag 5 februari 2010

Ännu en VAB-dag...

Vi har haft ännu en kanondag, jag och Mini. Nu är nog alla vattkoppor torra så på måndag blir det förskolan igen.

Förmiddagen gick vi runt och pysslade lite var för sig. Mini spelade lite PS2 och lite på datorn, "På internet" , som han sa.

Själv både damsög jag, bytte lakan, tvätta några maskiner tvätt, vattnade blommorna.... Allt innan lunch utan att en känna mig stressad.

Efter lunch gick vi ut och byggde en snögrotta. Vi gjorde t o m små hyllor på utsidan som vi har tänt ljus i nu ikväll.

Vi hann även med en tur ner till ån och matade änderna.

Jag skulle inte ha något emot att få fler dagar hemma med Mini. Det är ganska galet egentligen att man jobbar +40 timmar i veckan för att bland annat ha råd att resa till värmen och vila upp sig för att man jobbat + 40 timmar/vecka.

Ibland drömmer jag om att vi gör oss av med allt vi äger, och flyttar till Thailand. Där jobbar vi på distans ett fåtal timmar/dag. Inte mer än vi behöver, och vi mår så bra....;)

1 kommentar:

  1. Ja tänk om man bara kunde sälja av med allt och bara dra.Så skönt det skulle va.Kram och ha en bra dag.

    SvaraRadera