lördag 17 oktober 2009

Separationsångest!

En förälders främsta uppgift är väl att älska och rusta sitt barn till att bli en självständig individ, som när tiden är mogen flyttar från mamma och klarar sig själv.

I augusti flyttade sonen till eget boende i annan stad när han började gymnasiet, endast 16 år gammal. Det går jättebra!

Imorgon far min blott 14-åriga dotter till USA i 2 veckor med sitt fotbollslag. Jag har resfeber! Eller separationsångest? Har jag varit föööör effektiv i mitt uppdrag som förälder, när barnen ger sig iväg på egen hand långt innan jag är mogen för det. Självklart hoppas jag att resan blir den drömresa hon så längtat till och sett fram emot. Det var en artikel om dem i lokaltidningen häromdagen. Läs den gärna.!


(Bilden har jag "lånat" från Eskilstuna Kurirens hemsida.)

Ja dottern kommer ju hem om två veckor så hon flyttar ju inte på riktigt. Men allt jag ser i media just nu är flygplan som kraschar, barn som kommer bort, överfall och andra obehagliga skildringar av verkligheten. Längtar redan tills hon kommer hem...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar