torsdag 15 oktober 2009

Pinkat i det blå skåpet...

Idag kan man läsa att en rektor vid en friskolan i Eskilstuna agerat mindre smart. Han har uttryckt att "Jämställda män är pinsamma gnällkärringar" på ett diskussionsforum på nätet. Du kan läsa hans inlägg här!

När man läser inlägget inser man snabbt att hans kunskap om vad jämställdhet är, är obefintlig. Hans bild är att jämställdhet är kvinnornas krav på att männen ska göra samma saker som kvinnorna. Han skriver även att mäns tillgjorda gullande med barn är pinsamt.Ja, ni kan själva läsa hela inlägget genom länken ovan.

Jag orkar inte ens bli arg. Men om jag hade varit förälder med barn på hans skola, skulle jag bli orolig. Kan man vara rektor när man har och ger uttryck för värderingar som strider mot den värdegrund som format alla styrdokument, som skolan regleras av? Om inte han ställer sig den frågan, ger sig själv ett nekande svar, så hoppas jag iallafall att alla föräldrar på hans skola ställer sig den frågan....

2 kommentarer:

  1. vad ska man säga, dumhuven finns överallt

    SvaraRadera
  2. Japp, och ibland är de tydligen rektorer :)Som väl är har jag inte sett det förr i den positionen...

    SvaraRadera