onsdag 7 oktober 2009

Jag måste sluta ta ansvar..

....bara för att andra brister i sitt.

När många har ansvar tenderar ingen att ha det, och har ingen det så har jag det.

Så kan jag ju inte hålla på. Nu säger jag till mig själv på skarpen för sista gången. Och lyder jag inte då...så vankas det smörj....

När det finns en tidplan inbillar jag mig att den ska hållas. Och är det något som ska göras inom den tidplanen, och om det som ska göras inte ter sig allt för ologiskt i mitt huvud, så utgår jag från att det har en mening...

Det enda som är rättvist här i världen är tillgången på tid. Alla har 24 timmar om dygnet att förfoga över. Då måste jag bli bättre på att lägga ner min tid på rätt saker, och mindre tid på det som inte är mitt ansvar.

Mitt nya personliga motto blir alltså "Sluta ta ansvar"....eller nåt...:)

1 kommentar: