måndag 12 oktober 2009

Allt på en gång...och helst samtidigt!

Det är så mycket roligt som händer på jobbet just nu, och ändå känns det som om jag springer i ett hamsterhjul. Varför då?

Jag skulle kunna säga att det är tufft och vara populär, men jag är ju mer ödmjuk än så...ibland.;)

Det händer så mycket saker runt omkring som påverkar den verksamhet jag arbetar i, och mycket av det som händer har inte hänt förut. Många nya frågeställningar som inte har ett enkelt svar, kommer upp varje dag. Och det är nog därför det känns som om jag springer i ett hamsterhjul. Det bara går runt, runt och jag vet inte hur jag ska stoppa det, eller om jag vill stoppa det. För visst springer en hamster i sitt hjul för nöjes skull?!

Jag tycker om när det händer saker i min tillvaro, och när nya utmaningar dyker upp. Just nu är det få av mina arbetsuppgifter där jag kan luta mig tillbaka på gamla erfarenheter och tidigare förvärvda kunskaper. Det är snarare nya frågeställningar och problem som inte går att lösa med gamla svar och metoder. Nya utmaningar som kräver nya lösningar. Därav känslan av att det snurrar och att det går fort, men det är ju så roligt samtidigt....;)

Till skillnad från hamstern i sitt hjul ger det dock ingen fysisk motion. Att hjärnan har maratonlopp varje dag syns inte på formen...;)

1 kommentar: