tisdag 12 maj 2009

Fest i vardagen!

Tänk vad många orsaker det finns till att festa i vardagen. Jag har två kollegor, tillika vänner, som har fått annat jobb och ska flytta från stan. Detta ger mig tudelade känslor...

Å ena sidan är jag jätteledsen för att de kommer att försvinna från min vardag och att jag inte kommer att få lösa vardagens problem och klurigheter med dem.

Å andra sidan är jag glad för de ger mig anledning att festa i vardagen!

1. Fira nya jobbet! Hur gärna man än vill att de ska vara kvar och är oförstående till att de kan tänka sig annat, måste man ju gratulera och fira nya jobbet!

2. Avtackning - alla som slutar måste ju tackas av. Tillsammans se tillbaka och fnissa över gemensamma minnen. Och vad är bättre än en kväll i glada vänners sällskap på en pub i närheten?

3. Inflyttningsfest - är ju bara ett måste. När man flyttar från stan och "överger" gamla vänner, innebär det att den lägenhet man skaffar på nya bostadsorten måste omfatta en viss storlek...iallafall golvyta för att hysa tillresande vänner som vill fira nya lyan...

4. Ständigt återkommande turné - ingår också i konceptet när man flyttar från stan. Facebook och andra fora i all ära, men inget står sig mot ett personligt besök.

Jag har en känsla av att det i min vardag kommer att finnas en del anledningar till fest framöver. Och skulle vardagen komma ifatt, och anledningarna till fest försvinna i all vardag, hoppas jag det finns vänner där ute som påminner mig om att en fest i vardagen är på sin plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar