lördag 1 augusti 2009

Mjölk är väl mjölk?

Jag vet inte om det är åldernoja eller vad det handlar om. Men vissa saker vill jag ska vara som de alltid har varit.

Jag gillar utveckling och förändring egentligen men när jag kan läsa att Coca Cola har gett sig på mjölken då blir det för mycket. Inte för att jag dricker mjölk. Det slutade jag med när jag slutade ammas, skulle jag tro. Det är äckligt! Men ändå...

Om mjölken förändras kanske jag måste ompröva en ståndpunkt som jag alltid haft, och det kan ju bli jobbigt.

Vad handlar detta då om? Jo, Coca Cola säljer kolysrad mjölk med fruktsmak, i New York. Drycken heter Vio! Mjölken som Vio innehåller har samma fetthalt som svensk mellanmjölk (1,5 procent) och innehåller lika mycket socker som Coca-Colas vanliga läsk. Vio är smaksatt med mango, citrusfrukter, bär eller kokos och kostar strax under 20 kronor.

Undrar hur korna ser ut som ger sådan mjölk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar