måndag 24 augusti 2009

Idag har jag börjat mitt nya liv...igen!


En omtänksam arbetskamrat frågade förra veckan om jag ville ha ett träningskort. Hon kunde fixa ett till ett bra pris.

Trots bra erbjudande så var jag tveksam. Jag har som sagt börjat nya liv förut.. Första gången det hände var på Nautilus för ca 10 år sedan. De erbjöd att man kunde betala ett års avgift på autogiro varje månad, och man band upp sig på ett år. Passade mig perfekt som då var en fattig student.

Det blev dyra träningspass. Jag tror de landade på 270 kr/gång.

Nästa gång jag började nytt liv på allvar är väl en si så där 3 år sen. Då var jag mer försiktig och köpte ett träningskort på Gympozz. Det var billigt så jag kände mig inte tvungen att gå dit så ofta. I början blev det 2-3 pass i veckan, men motivationen avtog. Eller om det var orken, så jag förnyade aldrig kortet.

Ikväll skulle jag alltså starta mitt nya liv igen. Jag skulle börja med något som var kul och Afro-dans lät skitkul. Väl där var kön lång, och jag tänkte i ett svagt ögonblick "Ja, jag slipper". Men sen tog jag mig samman och bokade plats i cirkel-gym-gruppen istället.

Jag kommer att ha träningsvärk. det är något med maskiner som gör att jag får horn i pannan. De står där och glänser och ser helt oberörda ut, som om de grinade en rätt upp i ansiktet och sa "ta mig om du kan". Och jag gjorde ett tappert och ärligt försök. Har en känsla av att jag kommer att få lida för detta om ett par dagar.

Det var SKITKUL och absolut värt att göra igen. Men jag törs inte göra några utfästelser. Jag är inte riktigt att lita på i dessa sammanhang. Fel val är mycket enklare att göra när det kommer till mig och motion....

4 kommentarer:

  1. Träna på du! Själv tillbringar jag veckan som kommer i en solstol med en bok i ena handen och en limocello i den andra :)

    SvaraRadera
  2. Inonauten; Jag vill inte höra;)

    SvaraRadera
  3. När du tränar kan du tralla på "Börja om från början, börja om på nytt, varför ska man sörja...

    SvaraRadera
  4. jag vet, här betalas 300 kr i månaden för ett träningskort som blev utnyttjat i februari sist.....

    SvaraRadera