söndag 2 augusti 2009

Effektivitet!

Mini är med sin pappa och hälsar på farfar i Ångermanland, en hel vecka. De åkte igår eftermiddag!

Innan de åkte var jag lite orolig över att vara borta från Mini en hel vecka. Ja, jag vet att han har det bra med pappa och farfar men jag är ju inte van att vara utan honom.

När de åkte igår blev det väldigt tyst. Ingen som började varje mening med "mamma". Efter ett tag tyckte jag att det var rätt skönt. Lite egen tid och ta det lugnt, göra vad jag själv vill....

Vad har jag då gjort sedan de åkte;
Städat två bilar (med hjälp av äldsta sonen)
klippt 1400 kvm gräsmatta,
tvättat 5 maskiner tvätt,
dammsugit huset,
lagat mat....
Jag känner mig en aning rubbad. Är det detta jag vill använda min egen tid till?

Men faktum är att det är inte så tokigt. Jag tycker det är ganska kul att arbeta praktiskt, när jag får hålla på utan att bli avbruten. Att veta innan att det är enbart jag själv som kommer att kunna påverka om det jag påbörjar kommer att bli avslutat. Det är ganska avstressande.

Jag har hunnit dricka kaffe, sittande i solen med en god bok . Jag har även spelat äventyrsgolf med yngsta dotter, och varit och ätit god glass.


.....saknar Mini och hans pappa lite grann iallafall...

3 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir när det är två bilar som blivit städade. Det måste ju betyda att det var en vit och en gul ...;). Glädjande att du oxå verkar ha det bra. //Nisse Pärlemo

    SvaraRadera
  2. ja det är så tveeggat det där, man skanar dom, och så ånjuter man av sin egna tid, sen kan man inte njuta av sin egna tid alls utan man bara undrar vad man skulle ha den till, barnen är ju det man lever för, man blir lite konstig som mamma!

    SvaraRadera
  3. Anna: ja konstig var ordet sa Bull

    SvaraRadera