måndag 17 augusti 2009

Hösten kom tidigt!

Det luktar höst i luften och det är bara augusti. Världen är upp och ner! Sommarvärme i april och höst i augusti....





Jag har ett något splittrat förhållande till hösten. Jag tycker den kan vara otroligt vacker med sina färgsskiftningar. Skogspromenader i jakt på svamp har absolut sin tjusning.


Men det är mörkret jag inte klarar av. Och det har blivit allt svårare att övervintra med åren. Det känns som om jag sakta men säkert börjat förbereda min vintersömn, för att i oktober någon gång ha boat klart. Då har min kropp stängt ner och tröttheten tar överhanden allt oftare. Humöret skiftar mer än vanligt och jag längtar bara tills det ska bli vår igen.Krafterna som finns går oftast åt under dagtid på jobbet, och min stackars familj får oftast hem en trött mamma.


Förra året hade vi en resa inplanerad. Vi var i Thailand över jul och nyår. Förutom att jag hade något att se fram emot, gav Thailandsvistelsen en vitaminkick med all sol och värme, som gjorde att våren kom mycket snabbare. Kändes det som iallafall.




Så vis av erfarenheten bokade vi en resa igår. Ja den kommer ju inte att ge samma sol och vitaminkick, men den ger något att se fram emot. Vi bokade en resa till Paris i slutet av mars. Jag har varit i Paris många gånger och det är en absolut favoritstad. Jag ser fram emot att möta våren i Paris tillsammans med min oäkta hälft. Barnen får stanna hemma denna gång. Vem vet, vi kanske till och med tycker om att umgås ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar