onsdag 30 december 2009

Årets höjdpunkter 2009...

Januari - Lång semester i Thailand med hela stora familjen...
Februari - En enda arbetsplats efter att ha suttit på två stolar i 3 år. Nya spännande arbetsuppgifter tillkom!
Mars - Fick förtroendet att bli distriktsordförande för Ladies circle distrikt 11.
April - Börjar blogga.
Maj - Riksmöte i Varberg
Juni - Skolavslutningar och studenten för barnen som alla har gjort topprestationer.
Juli - Renoverar huset på utsidan.
Augusti - Stora sonen flyttar hemifrån. Saknar honom jättemycket, men är stolt för att han fixar det så bra!
Oktober - Får besked om att jag fått nytt jobb!
November - Besöker Tomteland i Mora.
December - Julfirande med dem jag älskar mest.

Sammanfattningsvis har detta varit ett år som innehållit en mängd nya, spännande utmaningar. Mycket av det som hänt, har aldrig hänt förut. Jag har upplevt ett år där väldigt lite har varit givet från början, och där gamla lösningar inte varit gångbara rakt av. Gamla kunskaper och erfarenheter har fått omprövas och revideras hela tiden.

Yrkesmässigt har det varit ett av mina mest utvecklande år, just för att så mycket har varit nytt och jag har fått lära nytt och lära om, om och om igen. Jag har haft så många intressanta möten och diskussioner med så många fantastiska och kunniga människor. Vi har alla varit med om att tänja på gränser, och att korsa gränser för att flytta dem en bit längre bort från vår trygghetszon.

Privat har det handlat mycket om mamma-rollen, att våga släppa taget om barnen i takt med att de växer upp och blir mer självständiga. Balansgången mellan att hålla i och släppa, är inte alltid så lätt. Det blir allt tydligare att vi har våra barn till låns, och jag försöker bli allt bättre på att vara är och nu med mina barn. De är det bästa som hänt mig....

Inför 2010 ska jag bli ännu bättre på att vara här och nu. Jag ska bli duktigare på att undvika energitjuvar, och skapa ännu bättre förutsättningar för att det som är viktigast i mitt liv, får ta det utrymme det förtjänar....

GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ER ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar