måndag 7 december 2009

Äta med porerna?

När mina barn var små, kunde man tro att de åt med porerna. Det såg iallafall ut som om den mesta maten hamnat på annat ställe än munnen när de ätit själva.

I helgen har jag gjort motsvarande. Jag har varit på spa och genomgått en kur med Spirulina alger. Om man söker på Spirulina på Google får man bland annat veta att Spirulina tack vare det höga näringsvärde använts som föda runt om i världen, bland annat av aztekerna i Mexiko. Det är ett mycket vanligt kosttillskott i form av tabletter eller pulver, står det också. De positiva hälsoeffekterna av Spirulina är många; immunstärkande, virushämmande och cancerskyddande effekt, sänkning av skadliga blodfetter, minskning av njurskadande effekt av tungmetaller och strålningsskyddande effekt.

Spirulinaalger rördes ut med vatten och smetades ner över min kropp. Jag såg ut att vara släkt med hulken. Medan algerna verkade, låg jag inlindad i plast och fick massage i ansiktet och i hårbotten. En kombination som jag kan tänka mig att nyttja oftare. Efter spirulinabehandlingen var jag nästan i skick som ny...;)

1 kommentar:

  1. Låter underbart avkopplande...en behandling man skulle unna sig emellanåt..hm undra om det är försent att utöka önskelistan till Tomten...

    SvaraRadera