tisdag 22 december 2009

Storrensning eller Feng shui?!

Jag byter jobb efter nyår och har ägnat de två sista dagarna mestadels till att rensa ur mitt arbetsrum. Hur kan det bli så mycket papper i dagens digitala samhälle?

Mycket av det jag nu har slängt var daterat 2002 och framåt. Väldigt lite från 2007 och framåt. Det måste betyda att jag blivit duktigare på att lagra digitalt?

Jag får energi av att rensa och slänga saker. Rummet är nu så välrensat att jag får god lust att flytta in i det igen. Jag lovar mig själv att aldrig mer påbörja en pärm at ställa i bokhyllan.

Har du märkt hur glada människor har en förmåga att förändra och smitta av sig med energi när de kliver in i ett rum? Har du märkt att du blir gladare av att umgås med lyckliga mäniskor? Enligt Feng shui pågår ett ständigt ubyte av energi mellan mig och min omgiving och allt som omger mig. Om jag har för mycket saker omkring mig, eller fel saker/människor omkring mig, så dräneras jag på energi. Genom att påverka min miljö och det som omger mig, kan jag se till att laddes av positiv energi. Att städa bort allt som jag inte behöver ger mig energi, och jag ska bli bättre på det! Nyårlöfte några dagar i förskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar