söndag 2 maj 2010

dress code...

På torsdag åker vi till Italien. Vi är bjudna på 50-års fest och många av våra vänner ska till samma fest. Det ska bli jättekul!

Eftersom jag haft fukt i garderoben år igen, så tog jag mig en tur till stan i eftermiddags för att inhandla något nytt att ha på mig. Hade tänkt ett par nya snygga jeans och några snygga överdelar till det. Jag är en jeans-tjej och kan ha jeans såväl till vardag som till fest.

På väg tll stan i bilen, ringer jag ändå en av väninnorna som ska på samma fest och frågar vad hon ska ha på sg. Typiskt tjejer va´? Jag har köpt en ny klänning säger hon. Eller egentligen har jag köpt tre, en har jag redan lämnat tillbaka och en av de andra ska tillbaka imorgon. Jag kunde inte bestämma mig, säger hon.

Jaha, säger jag. Ska du vara så fin så det blir klänning?

Ja det står ju smoking eller kostym på inbjudan säger hon.

Inbjudan har gått mailledes till min käre sambo och den lilla detaljen om dress code hade han glömt nämna eller förträngt :).

Så det blev en helt annan typ av shopping idag än jag tänkt mig. Jag kom hem med en klänning som jag är nöjd med. Men den känns lite naken. Måste nog ha en bolero eller liknande till, eller har ni något tips? Vad tycks?

2 kommentarer: