måndag 3 maj 2010

Skavsår...

....i öronen...

Mini pratar oavbrutet all sin vakna tid. Ibland känns det som om jag får skavsår i öronen. Och jag har kommit på att det handlar om de dagar när hans prat har en fantasi utöver det vanliga, och han mer eller mindre kräver respons från mig på det han säger.

Och det krävs en hel del koncentration för att hänga med när Yoda åker med Blixten Mcqueen till Batman och klättrar i träd, för att sen hoppa ner på en sten som går sönder, för att Hugo precis kastat en kotte i huvudet på Oscar, som inte märkte något för han har superkraft.

Häromdagen när jag inte riktigt hängde med, och inte ens kunde låtsas så var jag uppriktig och sa ärligt att: Du Mini, jag känner ju inte alla de där figurerna du pratar om så jag kan inte svara.

Då tittar Mini på mig och säger; Men mamma, jag berättar ju en historia för dig....

Ja, undrar vem av oss som har svårast att skilja på verklighet och fiktion?

1 kommentar:

  1. God Morgon!
    Visst kan dom tjata hål i huvudet på en :)
    Men barn med livlig fantasi ska visst vara bra säger dom ;)

    Kram

    SvaraRadera