måndag 24 maj 2010

Fördomsfri...

Idag har jag deltagit i utbildning som handlade om vilka fördomar vi har. Jag visste väl eller var väl inte mer naiv än att jag inser att jag har fördomar, men efter idag undrar jag om jag är obotlig.

Jag har ju fördomar om allt och alla!!!

Visa mig en bild av en persons ansikte så nog tror jag mig veta en del om den personens liv.

Ge mig en skriftligt, och mycket tunn beskrivning av en person, så fyller jag i luckorna själv!

Vad ser du framför dig om du får en beskrivning som lyder:
Student, privatskola, festar på helgerna. - ålder? kön? Social status? Makt? Sexuell läggning?
Bor hemma med starkt troende muslimska föräldrar. - ålder? kön? Social status? Makt? Sexuell läggning?

Fick du också bilder av personer i ditt inre? Fyllde du också i luckor som saknades? Läskigt är det iallafall....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar