onsdag 19 maj 2010

Med god tro och stora skor...

....kan man gå på vatten! ;)

Jag har hjälpt dottern med en uppsats och ortodoxa och katolska kyrkan. Ibland önskar jag att jag var troende. Vad enkelt allt måste vara när någon annan gjort dina val, flera tusen år sen. Om människor levt efter samma regler i flera tusen år, måste de väl funka för mig med?

Men det är inte enbart det att valen är klara. Regler bestämmer också hur du ska leva din vardag, hur du ska fira dina helger, hur du ska förbereda dig för döden och vart du ska ta vägen sen....

Vad enkelt!

Fast jag har sällan valt den enkla vägen och jag har aldrig tyckt om när andra bestämt hur jag ska leva och vad jag ska göra....Jag får väl fortsätta vara en religiös vilde :)

Kram och god natt!

1 kommentar:

  1. God Morgon!
    Allt funkar bara man ger sej fasen på det ;)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera