söndag 23 maj 2010

Frustration...

Idag var Mini och jag ute det fina vädret och flög drake. På vägen hem ville Mini stanna vid några skate-ramper och titta vad de stora killarna gjorde. På plats träffade vi 4 killar varav jag kände igen två...lika gamla som min yngsta dotter dvs födda -95.

De varken cyklade eller skatade....De höll ett vakande öga på mig och liksom väntade på att vi skulle avlägsan oss. Jag är ju en rätt nördig vuxen så jag går istället fram och pratar med dem. Jag ser då att de har en hel stock snus, cigaretter och en flaska bensin. Den kombinationen gav mig inga positiva vibbar....

Jag vet att det förekommer sniffning av bensin här. Föra veckan hade Polisen hittat 12-13-åringar medvetslösa efter att ha sniffat benisn. Jag frågade killarna vad de skulle med bensinen till. De påstod att de skulle fylla på en tändare med den...Hmmm....

Som 15-åringar har de inte åldern inne för varken cig, snus eller bensin...

När vi gick därifrån ringde jag därför in ett tips till Polisen. Känns som om jag då iallafall gjort vad jag kunnat från att stoppa dem denna gång...

Vad är det som gör att vissa ungdomar får ett så destruktivt beteende?

Jag blir så ledsen och frustrerad, och samtidigt rädd. Rädd för att släppa ut mina egna ungdomar..... Även om de inte skulle hitta på sådant själva, är det inte helt ofarligt att vara i närheten av påverkade personer....:(

1 kommentar: