tisdag 3 november 2009

Lindesberg

I helgen ska jag till Lindesberg. En liten "håla" med drygt 8700 invånare. Inte ort jag i normala fall gör ett spontant besök i. Jag ska på huvudstyrelsemöte för Ladies Circle . Det innebär en del jobb men mest roligheter med mina goa vänner. I dessa sammanhang skulle de kunna sätta ihop oss i ett tält i ödemarken och vi skulle ha kanonkul iallafall...Lindesberg kommer att kännas som värsta metropolen.

Sista jag var i Lindeberg var nog 1991. Anledningen var mindre glamorös då. Jag och min dåvarande sambo hade en motorcykel. Ja, det var hans men jag fick åka bak på. Urtrist när man som jag älskar att köra, även om körkort saknas. :) Iallafall, så hade denna Mc ett avgasssystem som gjorde att MC.n var allt för högljudd för att passera en besiktning. Men om man åkte till Lindesberg, stannade strax utanför besiktningshallen och stoppade systemet fullt av stålull, så lät cykel tillräckligt mycket mindre för att den skulle passera en besiktning - i Lindesberg. I Eskilstuna hade de genomskådat vår trick för länge sen.

I helgen blir det nog inget motorcykel-åkande men förväntningarna är ändå höga. Sist sov min rumskompis 9,5 timme på 3 dygn. Jag var lite mer städad, men sova är inget jag ska ägna mig åt i helgen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar