söndag 29 november 2009

Ineffektivitet...

Jag har upptäckt att jag irriteras av vad jag upplever är ineffektivitet. Att göra en sak i taget och göra det noggrant, är för mig ganska ineffektivt, har jag kommit på att jag tycker.

Själv lyckades jag med konststycket att baka lussekatter med sonen, baka matbröd, laga middag, kolla så att sambon gjorde det han skulle och pussla på ungefär samma gång....

Med facit i hand eller blicken i backspegeln, kan man undra om det är särskilt bra att alltid, och jag menar alltid, hålla på med flera saker samtidigt. Det enda tillfälle som jag endast gör en sak, är när jag sover.

Jag trivs ju i och för sig med att ha mycket att göra, men ibland tror jag det skulle vara nyttigt att ta det lite lugnare. Om tillvaron redan är fylld, finns ju inte utrymme för att upptäcka något nytt.....

Ibland kan jag längta tillbaka till den tid som Mini var riktigt liten och ammades ett antal timmar per dygn. När jag ammade kunde jag inte göra något annat, än att bara sitta still och koppla av. Och alla som fött barn och ammat vet att man kan inte hålla mer än en tanke i huvudet åt gången och knappt det, när mjölkhormonerna spritter i kroppen.

Jag får väl göra som Mini gör när han blir godissugen på en onsdag. Han låtsas att det är lördag. Jag tror jag ska låtsas att jag är nyförlöst.....

4 kommentarer:

  1. Eller så får ni se till att Mini får ett syskon ; )

    SvaraRadera
  2. Va?!Stackars lilla Mini!
    Till något helt annat...nu fungerar "uppdateringen" på min sida att du har ett nytt inlägg = )

    SvaraRadera
  3. Uppdateringen funkar på min blogg också. Även jag har svårt att bara vara, kan vila någon minut sedan blir jag rastlös eller uttråkad och blir jag rastlös och uttråkad då blir jag olidlig för min omgivning - antingen går jag omkring och retas eller annars måste jag mucka - det är lite olika beroende på övrig dagsform. Förr i tiden då höll jag på med en massa bus när jag fick tid över, det var roligare. Fast att jag inte busar nuförtiden kanske beror på att jag inte ofta har tid över. Men retas och muckar det gör jag förstås lite ibland...nä, det här går inte ihop. Glöm mitt inlägg - förutom det där att uppdateringen funkar igen.

    SvaraRadera