måndag 29 mars 2010

Sommartid och datorstrul...

Här satt jag och bad om fler timmar/dygn, och så tar man bort istället....Fy vad det var tungt att stiga upp i morse.Kudden har aldrig varit så skön.

Skulle nog varit klokt och sökt upp den för ett tag sen. Istället har jag försökt jobba. Visst låter det bra med bärbar dator, trådlös uppkoppling, flexibla arbetssätt och jobba där du är? Pyttsan säger jag bara...

Fick ny jobbdator för 4 veckor sen och den bara bråkar. Vi är en modern organisation så när jag ringt supporten på jobbet, så fjärrkopplar de sig till min dator för att kunna hjälpa till. Alla kommandon kan de inte göra, utan några får jag göra. Det innebär att medan de jobbar sitter jag och tittar på en skärm där det rör sig, med telefonen i örat för att kunna göra de kommandon de ber om. Jag har säkert lagt 6-7 timmar på detta sen jag fick datorn. Det är effektivitet, eller????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar