onsdag 31 mars 2010

Energitjuv..

Datorer ska bara funka...

Jag fick ny dator på jobbet för 4 veckor sedan och den har bara strulat.....ja inte med allt men den har inte varit tillförlitlig alls.

Droppen var idag...

Strax innan jag skulle gå hem så ringer IT-supporten upp för att kolla om de kan fjärrkoppla sig mot min dator. Jag säger ok! Då upptäcks det att jag inte har antvirusprogrammet installerat. Måste har försvunnit när de blåste datorn i fredags...

Jag lämnade IT-killen med min dator och tog ett snabbt möte på kollegans rum medan antivirusskydd installerades.

Tillbaka på mitt rum tog jag bara datorn och stoppade ner den i väskan. Hade lagt över en del materal som jag skulle ha och jobba med hemma ikväll.

När jag sätter mig ikväll ser jag att det är mer än anitvirusprogram som installerats. Datorn är helt tom på mina dokument. Det mesta som låg lokalt ligger även på servern på jobbet, men inte allt. Så förutom att jag inte kunde göra det jag skulle ikväll, har jag förlorat en del arbetsmaterial....:(

Överväger starkt att återgå till papper och penna och fylla rummet med pärmar för arkivering....Tror jag tar en tur till Blåkulla istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar