lördag 6 mars 2010

Idyll och traditioner...

Sedan flera år tillbaka har vi en tradition, en tradition som brukar vara ett säkert vårtecken. Solen sken idag och smältvattnet droppade från taket så nog är kanske våren på väg iallafall.

Vi har iallafall varit ute och hälsat på ett par av mina fd kollegor. De bor på hennes föräldragård mitt ute i en idyll på landet. Även om de är ett par mycket trevliga personer, är det nog de nyfödda lammen som lockar mest. 15 stycken hade det hunnit komma hittills och fortfarande fanns det tackor med tjocka magar. På gården finns även ett hönshus fyllt med hönor och två tuppar.


Så skulle jag vilja ha det när jag blir äldre. En liten idyll på landet, där jag kan ta emot barn och barnbarn. I mina framtidsbilder kommer jag alltid att ha gott om tid. Jag kommer inte att bry mig om ifall det är helg eller vardag, alla dagar kommer att vara lika speciella. Stress kommer inte att finnas. Jag ser mig själv pyssla med mina djur och bara ta dagen som den kommer...Då kan ni andra få komma ut varje vår, minst, och klappa mina nyfödda lamm...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar