måndag 2 augusti 2010

Semester eller?

Igår åkte vi, jag och de tre yngsta barnen till mormor och morfar i Oskarshamn. Dottern har dessutom en kompis med sig. Vi började med att stanna i Astrid Lindgrens värld på vägen. Det är ett fantastiskt ställe när man har barn. Upplevelser och aktiviteter under hela besöket. Jag skulle nästan ha velat vara barn när Astrid var barn, bara för att få veta hur mycket av idyllen som verkligen var sann....;)

Idag har mina tre brorsdöttrar kommit hit också. Ja de bor ju i stan annars också, men när vi kommer på besök vill de gärna vara här de också. Och sova över. Det är mysigt och barnen har roligt ihop. Så nu är vi tre vuxna och sju barn i ett och samma hus...Semester?

Ja det beror ju på vad man menar med semester. Avkoppling, lugn och ro? Ja då är det inte semester. Men om man med semester menar nära samvaro, glada barnskratt och massor av rörelse? Då har jag definitivt semester :)

Just nu har jag tagit min tillflykt vid datorn i källaren. Men snart är det dags att påbörja duschning, tandborstning och sagoläsning...jag ska bara ladda först ;)

2 kommentarer:

  1. Tycker om din positiva inställning :) //Nisse P

    SvaraRadera
  2. Sagoläsning med något av Astrid Lindgrens verk kanske. Njut av samvaron men glöm inte att gå ner i källaren ibland för egen tid vid datorn ; )

    SvaraRadera