lördag 7 augusti 2010

Fuktproblem...

När det regnar på Gotland är det allvar. Det är inget litet stilla sommarregn, små, mjuka droppar. Nej det är skyfall med stora forsar som faller rakt ner utan att påverkas av naturens vindar. Och eftersom jag har semester, och eftersom jag vägrar ha regn på semestern, är min utrustning för fuktigt väder ytterst begränsad.

Flip flop fick duga i brist på gummistövlar idag. Förutom vattnet som rann mellan tårna och över vristerna, så flyter flip flops, och de blir mycket hala när de blir blöta. Så om ni läser i morgondagens Gotlandstidning om någon från fastlandet som lekt "funny walk" á la John Cleese så är det jag som varit ute i Visby och promenerat.

4 paraplyer inhandlades också för att försöka hålla kroppen någorlunda torr. Min vägran att tänka regn på semestern gör att jag snart kan öppna paraplyaffär...att köpa nytt varje gång det regnar på allvar, ger en del paraplyer...

Men ni som har sol, njut! För imorgon kommer solen till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar