måndag 9 augusti 2010

Hemma igen...

I morse kom vi tillbaka till fastlandet igen. Vi åkte "helvetesbåten" från Gotland, och med det syftar jag på avgångstiden som var 03.30 från Visby.

När jag kom hem fick jag se vad sambon pysslat med under veckan, och jag är mycket nöjd med resultatet :) Han har renoverat ett fönster. Det var nystädat inne. Gräsmattan var nyklippt. Tvättstugan var nästan tom på smutsig tvätt, och kvällens mat var planerad. God var den också när den blev tillagad och serverad...;)

Jag hade dock lyckats förtränga att jag i ett svagt ögonblick sagt att "Om du röjer ur sängkammaren tills jag kommer hem så kan jag måla om väggarna"...Så där är vi nu. På torsdag åker jag på konferens och är borta tills på söndag. Det blir till att måla intensivt och komma hem till ett "nytt" sovrum.....

1 kommentar: