måndag 27 april 2009

Kloka Skrållan...


Jag är en stor fan av Saltkråkan och Skrållan är en absolut favorit. Har ni sett avsnittet där hon ska klä av sig kläderna och har en blus som är knäppt med knappar där bak? Hur hon än försöker så kan hon inte knäppa upp knapparna så att hon kan få av sig blusen. Då säger denna kloka unge; "Mamma, varför är knapparna där bak när jag är här fram?"

Tänk så många gånger i vardagen man kan ställa sig samma fråga. När de mest enkla problem och frågeställningar kan ha de krångligaste lösningarna. Jobbar man i kommunal verksamhet som jag, så kan den här tiden på året innehålla mycket kontakter och redovisningar till statliga myndigheter. Kontakter med statliga myndigheter får mig ofta att tänka på Skrållan och hennes blus...

1 kommentar:

  1. Den var bra! Så är det ju ofta. Den ska jag komma ihåg...

    SvaraRadera