onsdag 29 april 2009

Det var bättre förr....


Förr kunde man vara säker på att en gris var en gris och ett får var ett får. Nu kan man inte vara säker på någonting. Titta på bilden så förstår ni vad jag menar!

Jag vill gärna tro att jag är flexibel och förändringsbenägen. Tror t o m att jag har skrivit i ett tidigare inlägg att jag tycker om förändringen för förändringens skull, inte så mycket för resultatet i sig. Men när grisar börjar få ull då är till och med min gräns nådd. När jag får barnbarn ska jag då sjunga "Bä bä vita gris" istället? Och imse vimse marsvin?

Jag har givit mig själv ett löfte för ganska länge sedan. Det löftet innebär att jag ska undvika två fraser; "Vad var det jag sa" och "Det var bättre förr". Så jag får väl säga som Claes Eriksson i Galenskaparna; "Det var inte alls bättre förr, det är bara värre nu"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar