tisdag 2 augusti 2011

Vänner för evigt....

Den överenskommelsen gör Micke och Molle i Disneys film med samma namn....

Jag gjorde motsvarande överenskommelse som 6-åring med min bästa kompis Helena. Ett löfte som vi faktiskt hållit genom åren. Vid första anblicken är vi mer olika än lika. Men något har gjort att vi hållit kontakten genom åren. Ibland mer sporadiskt och det har kunnat gå väldigt lång tid emellan varje kontakt, men ibland har kontakten varit tätare. När vi ses fortsätter vi bara där vi slutade senast och har mycket trevligt!

I fredags träffades vi och även våra söner. För sönernas del var det första gången de sågs. Hennes son M är 7 år och min Mini är 6 år. M hade en t-shirt med star wars motiv på. Det kan ju bryta vilken is som helst för killar i den åldern. Mini hälsade snabbt med ett hej och sa sen "en sån gubbe som du har på tröjan, har jag i mitt spel". Efter det såg vi knappt röken av dem. De hittade varandra direkt och med lite hjälp på traven finns det goda möjligheter att även deras just inledda vänskap kan vara för evigt...

1 kommentar: