onsdag 17 augusti 2011

Hänga gubbe...

Ikväll har Mni och jag spelat en variant på "hänga gubbe". Först fick han gissa bokstäver på ett ord som jag tänkte på, på tre bokstäver. Ordet blev BIL. Han blev jättelycklig över att få rätt efter att ha gissat på bokstäver som Ö, X, Z....:)

- Nu är det min tur mamma att tänka på ett ord!
- Ok, hur många bokstäver är det?
- hmm...det är tre.
- ok då ska vi..
- Vill du ha en ledtråd?
- Men jag har ju inte hunnit gissa än.
- nä, men det är nog svårt för dig mamma.
- ok få jag en ledtråd då.
- det går att äta.
- hmm...då gissar jag på S.
- JA, vad duktig du är mamma...vill du ha en ledtråd till? Eller ska jag säga vad det är?
- Ja det är kanske bäst du säger det verkar ju så svårt.
- Jag tänkte på citron.
- oj vad surt att äta...
- hahahaha...
- Vilka tre bokstäver är det då?
- Si , Tro och N

Tur att han börjar skolan på måndag! *skratta*

1 kommentar: