måndag 25 juli 2011

LC är ett fantastiskt nätverk....

För ungefär tre veckor sedan fick jag ett sms från en kompis i Finland. Vi känner varandra sen dryft 6 år och hon är med i Lades circle i Finland. Nu skulle hon på bilsemester och undrade om vi kunde ses. Självklart vill jag träffa henne och hennes familj. Så förra veckan avslutade de sin semester här innan de tog båten till Åbo. Hon berätade då att de varit ute i Europa i 2 veckor och hälsat på vänner i Ladies Circle som de lärt känna genom åren. Hennes man är med i round table och även han har då ett fantastiskt nätverk över stora delar av världen. Genom att resa runt på detta sätt på semestern, fick även deras barn njuta av vad friendship and service är när det är som bäst.

Förra veckan satt jag och chattade med en annan väninna i Småland, även hon medlem av Ladies circle. Hon skulle bila med husbil genom Sverige ända upp til Arvdsjaur. Jag frågade om de inte ville ta en paus här, och de ville de. Så idag har jag med mina barn tillbringat dagen i PARKEN ZOO tillsammans med hennes familj. Ladies circle har gett mig vänner för livet....

1 kommentar: