lördag 16 juli 2011

Bra dag...

Idag har varit en bra dag om än med ett litet undantag. På förmiddagen idag tog jag en cykeltur med katten i cykelkorgen. Hon tycker verkligen om att åka cykel. Efter en ganska lång runda stannade vi till i en park och kissen fick gå ner på marken. Jag hade sele med koppel på henne. Men vid ett ögonblick tappade jag kopplet och vips hade hon flugit upp i ett träd, en bra bit utom räckhåll för mig. Hon försökte komma ner men vågade inte så då klättrade hon ännu högre istället. Som högst var hon nog dryga 10 m över marken. Jag fick ringa efter yngsta dottern och lyfta upp henne en bit i trädet också. Som väl är har vi en mycket tillgiven katt, och efter en del lockande och ett litet fall, kom hon så pass nära att dottern kunde få tag på kopplet. Kissen vågade inte ta sig ner sista biten, men efter mycket lockande och pockande och med assistans från en förbipasserande man, fick vi ner först katten och sedan dottern från trädet. Dottern märkbart upprörd och ledsen med tankar på vad som kunde hänt om lillkissen trillat de 10 meterna till marken. Katten var helt utsvulten när vi kom hem och har sovit nästan hela tiden sen dess.

Väl hemma gjorde jag en rabarberpaj och alla barnen kom hem, utom Mini som är hos farfar i Norrland. Äldste sonen hade en kompis med sig också. Dessa få stunder när alla stora barn finns här hemma, är de stunder jag trivs allra mest med....Eftermiddagen avslutades med fotboll och sen hemgjord pizza. Nu har de stora barnen gått var och en till sitt, och minsta dottern har lagt sig för att sova sig pigg inför Gothia med avresa imorgon....En bra dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar