lördag 25 juni 2011

Sommarstädning...

Feng shui handlar om att rensa för att få ordning och struktur, för att skapa harmoni, och minska energiläckage. Över huvudtaget grundar sig Feng Shui i en värdegrund att människan påverkas av den miljö hon befinner sig i, och genom ökad medvetenhet om vad som påverkar och hur det påverkar kan hon skapa harmoni. Människan är inget offer utan väljer själv hur hennes liv ska se ut och hur hon ska må.

Jag är ensam hemma hela helgen och det har gett mig möjlighet att fundera över saker och ting och göra egna val över hur jag vill ha det. Man kan säga att jag ägnat mig åt mental feng shui. Alla val är inte självklara och enkla, och det är kanske inte förrän jag sitter med facit i hand som jag vet om de är rätt. Men just nu känns det som om jag är på väg åt rätt håll.

1 kommentar:

  1. Ibland behöver man stanna upp och tänka över vad man håller på med.
    Lycka till :)
    Kram

    SvaraRadera