tisdag 15 februari 2011

15 februari

Idag för precis 10 år sen blev jag faster för första gången. Fast när jag berättade för vänner och bekanta om den underbara händelsen sa jag att jag blivit moster. En tankevurpa helt enkelt, kanske för att moster låter snälllare än faster? ;)

Iallafall så var det idag för 10 år sen som min lillebrors äldsta dotter föddes. Ett litet troll med svart pälsmössa. Hon har alltid varit en trygg oh harmonisk tjej och redan när hon var 1,5 år tillbringade hon nästan 1 vecka ensam hos sin faster. Vi möttes halvvägs jag och brorsan, och lilltrollet följde med oss hem. Hon vinkade så glatt till sin pappa. Besöket följdes av flera på egen hand och hon var sina kusiners lilla charmtroll.

Idag är hon alltså 10 år, och har två yngre systar och en äldre bonussyster (charmtroll även de;) ). Besöken sker inte så ofta längre när skolan pockar på uppmärksamhet. Det är heller inte så lätt att åka iväg ensam när man har två yngre systrar som inget hellre vill än att följa med. :) Vi ringde iallafall och sjöng högt för henne, och hon är fortfarande samma goa troll....

1 kommentar:

  1. God Morgon!
    Visst låter moster bättre :)
    Är glad att jag är mormor för farmor låter som en sur tant ;)

    Kram

    SvaraRadera