torsdag 18 november 2010

Något ur lådan...

I morse berättade jag för Mini att efter förskolan skulle vi till frisören. Han skulle få klippa sig. Mini har inte varit hos frisören så många gånger i sitt liv. Främst för att hela familjen är så förtjusta i hans vackra lockar, och de få gånger som han blivit klippt har det för det mesta varit jag som gjort det.

Men Mini har inget tålamod att sitta still och därför bokade jag frisörtid istället. Ett bevis på att frisörbesöken inte varit så många, fick jag i morse;

- Mamma, får jag en leksak sen?
- Leksak?
- Ja, när jag klippt mig.
- Hur tänker du då?
- Ja ur lådan du vet.

Då slog det mig vad han menade. När man varit hos doktorn och tandläkaren får man ju locka leksak ur lådan, så varför inte hos frisören....Ska nog tipsa om det! Barn är underbara! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar