onsdag 10 november 2010

Guldkant på tillvaron....

Jag har en kollega som har tagit det där med att sätta guldkant på tillvaron, på allvar. Igår fyllde hon år och för att försäkra sig om att ingen missade detta, annonserade hon i diverse gratis-medier. Resultatet lät inte vänta på sig....hon talar om presentregn på jobbet. Det kallar jag effektivt sätt att få guldkant på tillvaron. (Men mitt gömda godis hittade hon inte...*fniss*)

Själv försöker jag sätta lite extra piff emellanåt. Som ikväll.....jag och Mini packade upp våra nyinköpta ljuslyktor med tillhörande doftljus. Tappade upp ett varmt bad som jag till Minis förvåning hällde godis i, trodde han. Tvålflingor i olika färger smakade inte så gott. (Ja det var inte så att jag höll tyst om att det var tvål för att han skulle smaka, men ibland hinner jag inte reagera förrän det är för sent.) Vi tände ljusen och släckte taklampan, och kröp ner i det varma badet. Det var mysigt....

Sen läste vi Gittan och fårskallarna, så nu vet jag att inga utmaningar är för svåra och det går att lära gamla får simma....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar