lördag 5 juni 2010

trädgårdsamatör...

Idag rensade jag en rabatt och letade fram 5 stycken rosbuskar. Trädgårdsskötsel är inte min starka sida. När vi flyttade in här för ett antal år sedan var det en ganska välskött trädgård, men blommor som avlöste varandra hela säsongen.

Första sommaren lät jag allt vara. Jag visste ju inte vad som skulle komma upp, vad som skulle vara kvar och vilket som var ogräs. Men inte var jag klokare år 2, 3 ,4....så nu har det starkaste övervunnit och jag tror inte där finns något kvar av det som den gamla tanten före oss, så omsorgsfullt planerat och planterat.

Jag ser framför mig att jag få ta hit en grävmaskin och en jordfräs, och börja om från början. Det blir nog gräsmatta för hela bunten. Det som ska blomma sätter jag i krukor så vet jag iallafall vad som ska komma upp....;)

1 kommentar:

  1. Mycket smidigare att ha så mycket som möjligt i krukor :)
    Kram

    SvaraRadera