onsdag 23 juni 2010

Sagt upp mig...

Förra veckan sa jag upp mig från en tjänst jag haft sedan augusti 2004. Det vare en märklig känsla. Så definitivt att det skapade ångest.

Jag är ju lite av en person som både vill ha och äta kakan. Jag har fått nytt jobb som jag vkarierat på de senaste 7 månaderna, och trivs jättebra. Men jag trivdes på mitt andra jobb också. Det var två helt olika tjänster, olika arbetsuppgifter men ändå inom samma verksamhetsområde. Att jag har högre lön på nya tjänsten bidrog förstås, men hade inte avgörande betydelse.

Och det är det som skapar ångest att jag inte ens i efterhand vet vad som var avgörande. LIka svårt som det är att välja mellan pest eller kolera, lika svårt är det att välja mellan två superalternativ.

Tänk vad lyckligt lottad jag är! Jag hade ett val. Vissa har inte ens ett jobb....

1 kommentar:

  1. God Morgon!
    Då hoppas jag att det blir bra på det nya jobbet :)

    Kram

    SvaraRadera