onsdag 16 juni 2010

Processer...

Jag lever processer just nu, äter dem, sover med dem, duschar med dem...allt jag gör är en del i en process. På jobbet ska jag kartlägga dem, utveckla dem och rita dem. Jag ska dessutom bidra till att alla är överens om att det vi gör verkligen är det vi gör och inget annat....

Men jag har lite oreda i mina processer. En process bör ha ett mål och ett förväntat resultat. Det bör se likadan ut varje gång och gå att repetera. Om du inte vill göra likadant varje gång så ska du veta vad du vill ändra, och syftet ska då vara att effektivisera.

Egentligen är detta alldeles för strukturerat för mig. På jobbet går det hyggligt bra men privat är mina processer rätt ineffektiva. Jag som vill ha förändring för förändringens egen skull. Saker och ting kan te sig logiska för mig i mina tankar men inte för andra. Risken med att rita ner mina processer skulle ju vara att de skulle te sig ologiska även för mig....Eller är det så att mina processer privat är rätt effevtiva men eftersom jag genomför alla samtidigt, går de in i varandra och till slut vet jag inte var jag är, och då är det svårt att veta vart jag ska gå....

Men det är klart...jag behöver ju vara effektiv för att hinna med allt jag vill göra när dygnet envisas med att ha så få timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar