torsdag 10 juni 2010

Ord---

Ord är gratis och det finns fri tillgång till dem rent teoretiskt iallafall. Fel använda kan de göra stor skada. Rätt använda kan de läka öppna sår.

Även om diktaturer försöker begränsa människor rätt att använda en del ord, lyckas ingen díktator stoppa människor att använda dem.

Vad är det då som gör att vissa människor känner sig begränsade och upplever att just deras tillgång till ord är så mycket mindre än många andras. Som har svårt att beskriva för någon annan vad de tänker, känner och tycker för att de upplever att orden fattas...

Jag älskar ord och har aldrig, vad jag kan påminna mig om, känt att jag saknar ord för att beskriva vad jag tänker, känner eller tycker. Jag tycker om att diskutera, argumentera och analysera. Ord är vktiga för mig och jag har så svårt att förstå varför något som är gratis och finns i obegränsad mängd, inte nyttjas av alla som har något att vinna på dem....

"Words, don't come easy to me
How can I find a way to make you see I Love You
Words don't come easy" F R David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar