fredag 25 mars 2011

inte alltid som man tänkt....

Inatt kl. 02.27 (ja, jag tittade på klockan) vaknade jag av att min lille skrutt kräktes i hallen. Efter sanering av hallen och skrutten hamnade vi i min säng båda två. Men vi hann knappt sluta ögonen innan det var dags igen. De små liven är ju impulsstyrda och den enda hinken som huset förmådde uppbringa, gck ju att missa....så jag har skurat, och torkat upp i knähöjd. Det stänker ju också :( Det är då om inte förr man inser att en hink är för lite. Det går inte att spy i samma hink som man ska ha skurvatten i - samtidigt. Så nu står det HINK högst upp på inköpslistan....

1 kommentar:

  1. Jag minns den tiden med klarhet. Ett av mina barn blev ofta magsjukt, vilket resulterade i lösningen att flytta in en madrass i badrummet och sova där tillsammans med honom och helt enkelt lyfta upp honom till toa när kräkningarna var på gång. Det funkar finfint och är faktiskt ett av mina bästa husmorstips. Krya på er önskar infoufot

    SvaraRadera